خانه > بلاگ > آرشیو خبرها

زمان مورد نیاز برای مطالعه :‌

2دقیقه

افتتاح فاز دوم شهرک گلخانه‌ای فرسفج تویسرکان استان همدان در دهه مبارکه فجر

افتتاح فاز دوم شهرک گلخانه‌ای فرسفج تویسرکان استان همدان در دهه مبارکه فجر

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی فاز دوم شهرک گلخانه‌ای فرسفج واقع در شهرستان تویسرکان با حضور آقایان مهندس قیاسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان همدان، دکتر مفتح نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مومیوند فرماندار شهرستان تویسرکان، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی شعبه استان همدان، مدیران ستادی و شهرستانی جهاد کشاورزی و جمعی از مسولین استانی و شهرستان و با حضور بهره‌برداران این گلخانه‌ها افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

eftetah_farasfaj_02

با توجه به گزارش مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی شعبه استان همدان، فاز دوم این مجتمع به مساحت ۱۰ هکتار و در قالب ۱۷ قطعه در سال ۱۳۹۵ پس از تکمیل زیرساخت‌ها توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی از طریق فراخوان در اختیار متقاضیان قرار گرفت. میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای واحدهای فاز دوم این شهرک ۴۶ میلیارد ریال بوده که بدون دریافت تسهیلات بانکی و تماما توسط متقاضیان تامین گردیده است.

eftetah_farasfaj_01

با بهره‌برداری از این مجتمع، اشتغال مستقیم برای ۶۵ نفر فراهم شده است. سپس معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به وضعیت بحرانی آب استان و جایگاه کشت‌های گلخانه‌ای و لزوم گسترش کشت‌های گلخانه‌ای گفت: تا قبل از سال ۹۵ اقداماتی برای ایجاد واحدهای کشت گلخانه‌ای در شهرستان تویسرکان صورت گرفته اما نتیجه محسوس و زیادی به دنبال نداشت اما از سال ۹۵ تا کنون شاهد بهره‌برداری از ۱۰ هکتار زمین‌های زیرکشت گلخانه‌ای در این شهرستان هستیم.

eftetah_farasfaj_03

وی همچنین در خصوص تامین سرمایه در گردش این واحدها دستورات لازم را ابلاغ نمودند. آقای دکتر مفتح نیز در ادامه با اشاره به پتانسیل شهرستان خواستار گسترش شهرک‌های گلخانه‌ای در مقیاس‌های وسیع در این شهرستان شد و در خصوص جذب سرمایه‌گذاران در این زمینه از خارج از استان قول مساعد دادند. در پایان آقای مومیوند فرماندار شهرستان تویسرکان به اشاره به حل مشکلات پیش روی این شهرک و راه اندازی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان را برای احداث شهرک‌های جدید اعلام نمود.

  • Add to Phrasebook
    • No wordlists for English (USA) -> Persian...
    • Create a new wordlist...
  • Copy

تاریخ انتشار :‌ 1396/11/17

چاپ

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

0 دیدگاه ثبت شده