خانه > بلاگ > خبرهای اختصاصی

زمان مورد نیاز برای مطالعه :‌

3دقیقه

ایجاد 1000 هکتاری شهرک های کشاورزی در استان خراسان رضوی

تفاهم نامه ایجاد و توسعه هزار هکتاری شهرکهای کشاورزی در استان خراسان رضوی با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی کشور و استاندار خراسان رضوی امضا شد.
در این نشست علی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی با یادآوری شرایط کنونی کشور،وجود تحریم های ظالمانه استکبار جهانی، ویروس کرونا، بلایای طبیعی و مشکلات اقتصادی گفت: تنها نسخه شفابخش برای علاج این شرایط توجه ویژه و اجرای دقیق فرامین مقام معظم رهبری در تقویت امنیت غذایی با تکیه بر تولیدات داخلی است . وی گفت:مهم ترین مؤلفه در شرایط سخت کنونی، اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی با نگرش و تأکید بر جهش تولید می باشد و تنها با اجرای این برنامه ها میتوان روی پای خود ایستاد و کشور را از این بحران ها و شرایط سخت عبور داد.
آقای منصوری در ادامه با اشاره به اینکه دولت در راستای عمل به این توصیه ها، برنامه های جهش تولید را در بخش های مختلف تدوین نموده اعلام کرد :یکی از برنامه های مهم و مورد تأکید دولت و وزارت جهاد کشاورزی توسعه و گسترش شهرک های کشاورزی در سطح کشور است. در این راستا شرکت شهرک های کشاورزی ایران در حوزه گلخانه ای، دام و طیور، آبزیان و صنایع تبدیلی ، تکمیلی کشاورزی برنامه ریزی گسترده ای برای توسعه دارد.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی با تشریح اهمیت توسعه شهرک های کشاورزی به نقش این شرکت در افزایش چندین برابری تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری مصرف آب، ایجاد اشتغال گسترده و پایدار، امکان توسعه صادرات و ارز آوری، پایین بودن باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی و تولید محصول با قابلیت رقابت در بازارهای جهانی، ایجاد زنجیره ارزشی در شهرک ها، کاهش هزینه های تولید بدلیل تجمیع خدمات مورد نیاز واحدهای تولیدی، امکان تولید محصول خارج از فصل و فعال نمودن طیف وسیعی از بخش صنعت در حوزه فولاد، پتروشیمی، تجهیزات الکترونیک اشاره و این مهم را در بهبود شاخص های اقتصادی و تقویت و امنیت غذایی و افزایش ضریب اتکا به تولیدات داخلی با اهمیت شمردند.
آقای علی اشرف منصوری در ادامه با تشکر از زحمات و دقت نظر آقای معتمدیان استاندار خراسان رضوی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های اجرایی استان، تحقق برنامه 1000 هکتاری توسعه شهرک های کشاورزی در استان را که امروز تفاهم آن امضا شد در سایه تعامل، هماهنگی و ورود مؤثر دستگاه های اجرایی استان در رابطه با مستندسازی اراضی، تأمین خدمات مورد نیاز ( برق، گاز و آب) ، ایجاد راه های ارتباطی به شهرک ها، تأمین تسهیلات بانکی، جذب سرمایه گذار و رفع موانع میسر دانست و ابراز امیدواری کرد با وجود استاندار سخت کوش، خستگی ناپذیر و تحول آفرین استان هدفگذاری انجام شده محقق گردد.
در این نشست آقای معتمدیان استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان از جمله خشکسالی های پیاپی و کمبود ذخایر آبی یکی از اولویت های ما مدیریت منابع موجود آبی استان است. استاندار خراسان رضوی توسعه کشت های گلخانه ای و شهرک های کشاورزی را یکی از راهکارهای مؤثر و مهم در اجرای سند سازگاری با کم آبی است و توسعه شهرک های کشاورزی بهره وری آب و اشتغال زایی زیادی را بدنبال داشته که باید توسط مسئولین استان مورد توجه جدی قرار گیرد.

تاریخ انتشار :‌ 1399/10/06

چاپ

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

0 دیدگاه ثبت شده