خانه > بلاگ > خبرهای اختصاصی

زمان مورد نیاز برای مطالعه :‌

2دقیقه

بهره برداری از ۱۲۵ واحد گلخانه ای و زیربنایی در پارس آباد استان اردبیل از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور مقام محترم ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای کشاورزی: در روز دوشنبه مورخ 28 تیر 1400 جناب آقای سجادی پور مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی در معیت هیئت همراه ایشان و آقای بهنام جو استاندار اردبیل با حضور در جلسه ای در شهرستان پارس آباد به بهره برداری از 118 واحد گلخانه ای و 7 واحد زیربنایی در قالب دو طرح شرکت شهرکهای کشاورزی پرداختند که این جلسه به یمن حضور ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی و جناب آقای دکتر خاوازی مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی از طریق ویدئو کنفرانس متبرک شد.

در این جلسه جناب آقای سجادی پور ضمن تبریک عید سعید قربان، به نمایندگی از شرکت شهرکهای کشاورزی و بهره برداران در سراسر کشور از حمایت های دکتر روحانی در امر توسعه شهرکهای کشاورزی تشکر کردند. ایشان در ادامه توضیح دادند که مهمترین ماموریت شرکت شهرکهای کشاورزی هدایت، راهبری و توسعه زیرساخت های شهرکهای کشاورزی در سه محور گلخانه ای، شیلاتی و دامی به منظور انسجام بخشی فعالیت های کشاورزی در قالب شهرکهای تخصصی برای عبور از کشاورزی سنتی به صنعتی با تاکید بر ایجاد زنجیره کامل ارزش تولید و برندسازی می باشد؛ همچنین چشم انداز شهرکهای کشاورزی ایجاد فضای اطمینان بخش برای سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان بخش کشاورزی با هدف کاهش هزینه های تولید و سرمایه گذاری می باشد. ایشان اذعان داشتند که شرکت شهرکهای کشاورزی فعالیت خود را همزمان با دولت یازدهم آغاز کرده و با حمایت و مساعدت های ریاست محترم جمهور در طول سفرهای اول و دوم استانی قبل از شیوع بیماری کرونا بدین مرحله رسیده است.

در ادامه ایشان گزارشی از 295 شهرک در دست اجرا (249 شهرک گلخانه ای به مساحت 11600 هکتار، 15 شهرک شیلاتی پرورش میگو به مساحت 25000 هکتار و 31 شهرک دامپروری به مساحت 1700 هکتار) ارائه دادند. پیش بینی می شود با بهره برداری این شهرکها در سطح کشور زمینه اشتغال 142000 نفر و تولید 3800000 تن محصولات کشاورزی فراهم گردد؛ و در پایان ایشان با کسب اجازه و دستور از دکتر روحانی درخواست افتتاح 37 واحد گلخانه ای به مساحت 96 هکتار در شهرک 1600 هکتاری در دشت مغان استان اردبیل بصورت نمادین از همه واحدهای گلخانه ای داشتند.

در پایان رئیس جمهور محترم ضمن تشکر از گزارش مدیرعامل محترم شرکت شهرکهای کشاورزی، این شهرکها را از اقدامات بدیع دولت یازدهم و دوازدهم دانستند و با عرض سلام و تبریک به مناسبت افتتاح این طرح ها خدمت استاندار محترم و مردم خوب استان اردبیل و با توسل و توجه به ماه مبارک ذی الحجه و اعیاد پیش رو به بهره برداری این دو طرح پرداختند.

تاریخ انتشار :‌ 1400/04/29

چاپ

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

0 دیدگاه ثبت شده