خانه > بلاگ > خبرهای اختصاصی

زمان مورد نیاز برای مطالعه :‌

2دقیقه

دستور وزیر جهادکشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان: «با همکاری شرکت شهرک‌های کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذی ربط مشکلات گلخانه‌های منطقه را بررسی و حل کنید»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان گیلان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نشستی صمیمی با جمعی از فعالان بخش کشاورزی از جمله مرغداران، نوغانداران، گلخانه داران و صنوبرکاران در شهرستان صومعه سرا، تصریح کرد: برای نجات صنعت مرغداری و حل مشکلات مرغداران باید دست دلالان در تامین، توزیع و عرضه خوراک دام و سایر نهاده‌ها قطع شود و تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها و صنف خود در درون خانواده و از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید با هم همکاری کنند و برای تأمین و توزیع نهاده ها راسا وارد عمل شوند. وی خاطرنشان کرد:در این راستا از هفته‌های گذشته، تصمیم گرفته شد که تامین و توزیع خوراک دام از بدو واردات با اطلاع و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان و بر اساس ظرفیت و نیاز مرغداری های هر استان،صرفا از طریق تعاونی ها، اتحادیه ها و تشکل های مورد تایید، صورت گیرد. وزیر جهاد کشاورزی در ادامه این نشست با بیان این که توسعه زراعت چوب و صنوبرکاری در کنار سیاست کلی حفظ عرصه های جنگلی، از جمله برنامه های مورد تایید این وزارت است،افزود: سازمان جنگل‌ها و مراتع آمادگی دارد علی‌رغم برخی موانع و مشکلات با متقاضیان و فعالان طرح‌های زراعت چوب همکاری کند.
حجتی تصریح کرد:به سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان دستور داده شده تا با همکاری شرکت شهرک های کشاورزی و سایر دستگاه های ذی ربط  مشکلات گلخانه های منطقه را بررسی و حل کنند.
وی با اشاره به این که صنعت ابریشم و نوغانداری از جمله فعالیت هایی است که بالا رفتن قیمت ارز به رونق فعالیت آنها کمک کرده است،گفت که فعالان این صنعت می توانند در شرایط جدید وضعیت تولید و صادرات محصولات خود را ارتقا دهند. وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده برخی موانع و مشکلات شرکت پرورش کرم ابریشم در آستانه حل شدن است اما توسعه و احیای نوغانداری در گیلان و سراسر کشور متضمن توجه جدی به همه حلقه‌های زنجیره تولید از توتستان و نوغان تا فراوری ابریشم، ریسندگی و بافندگی محصولات ابریشمی و هدف‌گذاری برای صادرات است.

تاریخ انتشار :‌ 1397/12/16

چاپ

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

0 دیدگاه ثبت شده