خانه > بلاگ > خبرهای تصویری

زمان مورد نیاز برای مطالعه :‌

4دقیقه

دیدار با خانواده سردار شهید حاج مهدی عاصی تهرانی

"بسم ربّ الشهداء و الصدیقین"
"مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا" آیه 23 سوره احزاب

 

 

شهیدان قهرمانان برتر تاریخ کشور هستند. (حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی)

به گزارش پایگاه مقاومت بسیج شهید منتظر القائم، به مناسبت تکریم از خانواده های شهدا (سنگرسازان بی سنگر)، هیئتی متشکل از جناب آقای تجری و جناب آقای شهبازی از بسیجیان و مشاورین محترم مدیرعامل، جناب آقای حکم آبادی فرمانده محترم پایگاه به دیدار خانواده سردار شهید حاج مهدی عاصی تهرانی رفتند. در این دیدار جناب آقای شهبازی، اذعان داشتند همانطور که رهبر انقلاب فرمودند گذشت همسران شهدا از محبت عاشقانه و آتشین به همسرانش را اوج نیکوکاری و انفاق در راه خدا دانستند. همچنین ضمن تکریم همسر و فرزندان آن شهید والا مقام به واسطه شهادت پدر خانواده و مقاومت آنها در مقابل رنج تمام نشدنی فقدان عزیزشان، نقش پشتیبانی نیروهای جهادی یا همان سنگرسازان بی سنگر را در بحبوحه جنگ تحمیلی بی بدیل خواندند. در این دیدار آقای حکم آبادی ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات و مشقت همسر و فرزند شهید گرانقدر، اذعان کردند که شهید حاج مهدی عاصی تهرانی به مانند بسیاری از همرزمانشان ابوالفضل وار و با لب تشنه به درجه رفیع شهادت نائل شدند و ما به عنوان عضو کوچکی از خادمین مردم دیدار با خانواده این عزیز را از وظایف دینی و موجبات قوت قلب خانواده ایشان و رقت قلب خود می دانیم. ایشان ضمن تاکید به ایستادگی در راه شهیدان پر فروز و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، ایثار و از خودگذشتگی زینب گونه همسرشان را تکریم نمودند.

سردار شهید مهدی عاصی تهرانی فرمانده مهندسی رزمی جهاد سازندگی استان تهران بود که در سال 1332 در شهرستان ری، در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) دیده به جهان گشود. سردار بی ادعا شهید حاج مهدی عاصی تهرانی در نبرد بولدزرها وتانک ها در دشت مهران هدایت اکیپ های مهندسی رزمی را به عهده داشت و در روز 10 تیر ماه سال 1365 هنگامی که سنگر سازان بی سنگر با لب تشنه و با ذکر یااباالفضل العباس در گرمای طاقت فرسای مهران و درزیر آتش مستقیم تانک های دشمن بعثی جان پناه برای رزمندگان اسلام احداث می کردند مورد اصابت ترکش گلوله مستقیم تانک های بعثیان قرار گرفت و مظلومانه به شهادت رسید.

شهید حاج مهدی عاصی تهرانی چند ساعت قبل از شهادتش وصیت‌نامه خود را نوشت که متن وصیت نامه این سردار شهید در ذیل آمده است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از حمد خداوند و شهادت به وحدانیت حضرت حق و رسالت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) و ولایت حضرت علی(ع) و اولاد حضرتش پیرو وصیت نامه قبلی که در منزل داخل کمد و داخل پاکت گذاشته‌ام, و با توجه به تذکرات اولیه به همسر عزیزم, ضمن درخواست حلالیت از مادر مهربانم که خیلی به من محبت کرد و ما را از کودکی به این سن رساند و همشیره های گرامیم و همچنین حلالیت از همسرم که زحمت اداره داخل زندگی و فرزندانم با او بود و از این به بعد مشکل تر خواهد شد و همچنین از سایر اقوام و دوستان که به جهت محدودیت وقت نمی‌توانم اسم ببرم و همچنین برادران عزیزم. تقاضا دارم همگی مرا حلال کنند و فرزندان مرا رسیدگی کنند و سرپرستی فرزندانم بعهده مادرشان باشد و منزلی که در دست ساخت است پس از پرداخت بدهی‌شان نصف آن متعلق به همسرم و بقیه متعلق به فرزندانم باشد. این موارد را در سلامت و صحت نوشتم و راهی راهم که انتخاب کرده و در پیش دارم با کمال آگاهی و اطمینان قلب انتخاب کردک و بیش از این سرتان را در نمی‌آورم.

به‌امید زیارت کربلا و قدس عزیز و پیروز نهایی لشکریان اسلام و سلامت آقا امام زمان(عج) و نایب بر حقش حضرت امام خمینی(روحی فدا).

مهدی عاصی تهرانی

۶۵/۴/۹

ساعت 7 بعد از ظهر

تاریخ انتشار :‌ 1403/05/28

چاپ

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

0 دیدگاه ثبت شده