خانه > بلاگ > خبرهای استانی

زمان مورد نیاز برای مطالعه :‌

2دقیقه

شاهرود – ایرنا – فرماندار شاهرود گفت: ۴۲ هکتار زمین ملی به یک سرمایه‌گذار برای ساخت ۱۵ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در روستای میغان واگذار شد.

به گزارش ایرنا، نادر فخری عصر یکشنبه در نشست شورای اداری که برای رسیدگی به مشکلات روستای میغان برگزار شد، افزود: سرمایه گذار در حال تهیه طرح اولیه است که با حمایت مسوولان شهرستان و استان تا ۲ سال آینده بزرگترین مجتمع گلخانه ای استان سمنان را به بهره برداری خواهد رساند.
. بیژن ایرانپور مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان سمنان هم در این نشست گفت: یکی از راهبردهای شرکت شهرک های وزارت جهاد کشاورزی تامین زیرساخت اراضی ملی و دولتی است که موجبات اشتغال بیشتر و تولید و توسعه را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه در استان سمنان ۱۱۰ هکتار اراضی ملی و دولتی برای ساخت گلخانه پیش بینی شده ، افزود: در روستای میغان ۴۲ هکتار از این زمین ها به سرمایه گذار تحویل داده شده و واگذاری  ۸۱ هکتار هم در شهر بیارجمند در دستور کار است.
ایرانپور با بیان اینکه با راه اندازی این مجتمع گلخانه ای ۲۵۰ شغل ایجاد می شود، ادامه داد: با توجه به میزان آبی که در اختیار سرمایه گذار میغان قرار گرفته می بایست ۱۵ هکتار گلخانه با سازه های شیشه ای مدرن هیدروپونیک ایجاد نماید.
وی ابراز داشت: هم اکنون ۱۰ هکتار از اراضی بیارجمند هم به سرمایه گذار تحویل داده شده که در صورت تامین آب از ۶ لیتر به ۲۰ لیتر تمامی ۸۱ هکتار این منطقه هم به سرمایه گذار تحویل می شود.
مدیرشرکت شهرک های کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در صورت تامین آب اراضی بیارجمند و تحویل این زمین ها به سرمایه گذار ۵۰۰ شغل دیگر ایجاد می شود.
وی افزود: در روستای ذیل‌آباد دامغان هم  ۲۶.۳ هکتار زمین به سرمایه گذار برای احداث گلخانه تحویل داده شده که تا یکسال آینده به بهره برداری می سد.
به گفته وی در ایوانکی گرمسار نیز ۳۰هکتار از اراضی دولتی برای ساخت گلخانه در نظر گرفته شده که در فراخوانی به سرمایه گذار تحویل داده می شود.

تاریخ انتشار :‌ 1399/05/27

چاپ

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

0 دیدگاه ثبت شده