خانه > بلاگ > خبرهای استانی

زمان مورد نیاز برای مطالعه :‌

2دقیقه

وزیر جهاد کشاورزی، در بازدید از شهرک گلخانه‌ای دارکلا نور بر حمایت دولت سیزدهم از احداث گلخانه‌ها و توسعه کشت محصولات زراعی در این منطقه تأکید کرد

 

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت شهرکهای کشاورزی، محمدعلی نیکبخت که در روز پنجشنبه مورخ 1403/02/27 به همراه هیات دولت به استان مازندران سفر کرده بود ، به ظرفیت‌های بالای استان در زمینه کشاورزی اشاره کرد و گفت: احداث گلخانه‌ها در این استان می‌تواند به افزایش تولید، اشتغال‌زایی و صادرات محصولات کشاورزی کمک کند.
وی همچنین از اختصاص تسهیلات بانکی به کشاورزان برای احداث گلخانه‌ها خبر داد و گفت: دولت سیزدهم برای حمایت از تولید داخلی و رونق کشاورزی در کشور برنامه‌های ویژه‌ای دارد.
نیکبخت تصریح کرد: حمایت دولت سیزدهم از احداث گلخانه‌ها و توسعه کشت محصولات زراعی می‌تواند به افزایش تولید، اشتغال‌زایی و صادرات محصولات کشاورزی در کشور کمک کند. این امر همچنین می‌تواند به تنوع‌بخشی به سبد غذایی مردم و ارتقای سطح امنیت غذایی کشور منجر شود.
وی افزایش تولید، کاهش مصرف آب، کاهش مصرف سموم، افزایش کیفیت محصول، ایجاد اشتغال، تنوع‌بخشی به سبد غذایی، ارتقای سطح امنیت غذایی و ... را از مزایای احداث گلخانه‌ها خواند و افزود: دولت سیزدهم با حمایت از احداث گلخانه‌ها و توسعه کشت محصولات زراعی، می‌تواند به تحقق اهداف خود در زمینه افزایش تولید، اشتغال‌زایی، صادرات و ارتقای سطح امنیت غذایی کشور دست یابد.
گفتنی است؛ شهرک گلخانه‌ای دارکلا نور یکی از شهرک‌های گلخانه‌ای استان مازندران می باشد که انواع مختلف محصولات زراعی از جمله صیفی‌جات، گل‌ها و گیاهان دارویی کشت می‌شود.

تاریخ انتشار :‌ 1403/02/29

چاپ

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

0 دیدگاه ثبت شده